mandag 14. februar 2011

Tørrdokk og snart hjemreise

Igår gikk vi omsider inn i tørrdokk med båten. Alltid interessant. Og for oss ombord litt ubekvemt.. startet dagen uten strøm, vann, toalett og mat frem til mellom 0600 og 10.. Noen som var litt tissetrengt og ikke minst sulten kl 10! Siden galley'en var ute av drift hadde vi catereing til lunsj.. Sasebo burger, skal liksom være spesialitet her i byen, men det var uten tvil det ekleste jeg noensinne har blitt servert. Og da vi omsider gikk av skift, hadde trent og gledet meg til endelig å få en dusj.. jo da kom det olje/drivstoff vann ut av dusjen.. Hehe. Noen hadde nemelig glemt å vaske en oljetank før de brukte den som ny varmtvannstank. Men olje skal vel være bra for huden eller? Gleder meg til å komme hjem til Maui imorra og få en rein varm dusj:)

Ellers moro med tørrdokk. Var en tur nede i dokka og kikket litt på båten idag! En av disse propellene skal skiftes.. (dette er en av 4 vi har!!) (Jeg og Miyu)

Denne turen har vi også vært veldig flinke til å spise lokalt! For engangs skyld har vi spist annet enn hard rock cafe, outback og pizza. Et bilde fra jeg og noen av gutta var ute og spiste Isakaya. (en får masse småretter som en deler, litt som tapas igrunnen, bare med mye fisk!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar